Direktlänk till inlägg 2 mars 2016

En inblick i cosplay.

Av Nathalie - 2 mars 2016 16:57

Hej och välkommen till min blogg som kommer handla om min vardag som cosplayer.


Här kommer en inblick i vad cosplay är för något.


Cosplay kommer av det engelska ordet Costume Player och betyder helt enkelt att man klär ut sig till sina favorit karraktärer från bl.a Manga/Anime, TV-serier och olika spel. Sedan träffas man på olika messor som kallas för Konvent där man kan handla olika saker, träffa andra som är intresserade av samma saker som du är eller helt enkelt bara kolla på olika tävlingar. Den största tävlingen inom cosplay i norden är NCC (Nordic championship i Cosplay) och hålls varje sommar på Närcon Sommar i Linköping. Där tävlar alla de nordiska länderna som har kvalat in sig via olika mindre tävlingar året runt på olika konvent. De bedöms i olika kattegorier, bl.a i acting och hur kostymen är gjord.


Men de flesta åker bara på konvent för att just träffa andra som har samma intresse som de själva har och har kul.


Bilder och filmer kommer att komma på denna blogg från olika konvent jag själv kommer åka på, kommer även lägga upp länkar till olika konvent som kommer att sättas upp under året så om ni blir intresserade av att åka på något kan ni ju kolla där och se om ni hittar något i närheten av där ni bor.


Om det är något speciellt ni vill att jag kollar efter så tveka inte att kommentera så ska jag se vad jag kan göra..


Kram så länge.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie - 22 mars 2016 22:28

Tyvärr blev det inga bilder ikväll. Lovar att det kommer imorgon. Fick besök av svärfar och sedan fastnade jag i min målarbok.   Nu ligger jag och älsklingen i sängen och ska snart sova. är dock inte särskilt trött så kommer slösurfa ett tag.  ...

Av Nathalie - 22 mars 2016 13:51

Hej och förlåt att ja inte har skrivit på ett tag men är kommer en lista på vad som har hänt sen sist.   4:e Mars: Vi kör det sista till lägenheten som jag och älsklingen flyttade till. 5:e Mars: Födelsedagsfika för mig med vänner och familj på...

Av Nathalie - 3 mars 2016 16:01


Hej på er      Som rubriken säger så håller jag och killen på att flytta. Vi bor förtillfället i kartonger och nermonterade möbler.   Det ska bli både kul och skönt att äntligen få starta våra liv på riktigt i vår lägenhet. Nu är det bara job...

Presentation


Här kommer ni kunna läsa om hur det är att vara en konventare och cosplayer

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards